Royal Air Maroc 14-tym członkiem oneworld

Globalny sojusz oneworld ogłosił 5 grudnia, że linie ​​Royal Air Maroc (RAM) zostaną ich 14-tym pełnoprawnym i pierwszym afrykańskim członkiem sojuszu. Pełna integracja marokańskiego przewoźnika nastąpi prawdopodobnie w połowie 2020 roku. Do sojuszu dołączy też jako partner regionalna spółka zależna RAM, Royal Air Maroc Express. Przyjęcie do sojuszu Royal Air Maroc rozszerzy siatkę oneworld o 34 nowe destynacje w 21 krajach. Przewoźnicy sojuszu będą operować do 1069 lotnisk w 178 krajach. Do Maroka operuje obecnie trzech członków oneworld: British Airways, Iberia i Qatar Airways oferując trasy do trzech destynacji: Casablanki, Marrakeszu i Tangeru. Z Royal Air Maroc współpracują na zasadzie code – share BA, Iberia i S7 Airlines. W 2017 roku RAM przetransportowały 7,3 mln pasażerów. Marokański przewoźnik dysponuje flotą 55 samolotów, w tym Boeingami 737-800, 787-8 i 767 oraz Embraerami E190. RAM Express operuje pięcioma samolotami ATR 72. Pięcioletni plan rozwoju RAM zakłada przewożenie 13 mln pasażerów rocznie. Royal Air Maroc zostaną pierwszym afrykańskim członkiem oneworld i pierwszym pełnoprawnym członkiem przyjętym od ostatnich sześciu lat. Oneworld będzie w lutym 2019 obchodził 20 –tą rocznicę powstania. Jego założycielami były cztery linie lotnicze: American Airlines, BA, Cathay Pacific i Qantas. Alians rozszerzył swoje członkostwo do 14 członków. W październiku 2017 z uczestnictwa w sojuszu zrezygnowały niemieckie linie airberlin z uwagi na zaprzestanie działalności. Dyrektor generalny oneworld, Rob Gurney, poinformował o zmianie zasad uczestnictwa. W odróżnieniu od poprzednich procedur, w okresie pierwszych 18 miesięcy, zanim nastąpi formalne przyjęcie, RAM nie będzie miał sponsora. Procesem integracji zajmie się sojusz oneworld, a przyjęcie według Gurney będzie "względnie szybkie". PRTL.pl

Komentarze