Joon celebruje pierwszą rocznicę, która może być ostatnią

Francuski dziennik Le Figaro, jako pierwszy poinformował 29 listopada 2018 o planach nowego dyrektora generalnego Air France Benjamina Smitha dot. zakończenia działalności linii Joon. Powołana do życia rok temu (1 grudnia 2017) linia Joon miała obsługiwać ruch na trasach, na których Air France odnotowywał straty, oferując niższe koszty, niż jej macierzysta linia. Niszowy przewoźnik miał spełniać oczekiwania pasażerów młodego pokolenia millenialsów. Joon aby obniżyć koszty płaci personelowi pokładowemu niższe wynagrodzenia. Płaca stewardesy jest o 40% niższa, niż stewardesy w Air France. Płaca pilotów Joon jest na takim samym poziomie, jak pilotów w Air France. Wydaje się, że model działa, a koszty operacyjne w przeliczeniu na lot są niższe o 14% do 18%, w porównaniu z kosztami, jakie ponosi Air France. Nowy dyrektor generalny Air France, Benjamin Smith, zmierza do uproszczenia struktury francuskiego przewoźnika flagowego. Air France kontroluje trzy dodatkowe marki: Transavia, Hop! i Joon. Według Le Monde obecnie dyskutowane są dwa rozwiązania: Joon mógłby zostać włączony do Air France, ale oznaczałoby to wzrost wynagrodzeń całej załogi pokładowej do poziomu ich kolegów z Air France, lub może być włączony do Transavii, taniego przewoźnika grupy AF-KLM. Zarząd Air France zaprzecza zamknięciu operacji Joon. PRTL.pl

Komentarze