Boeing dostarczył przewoźnikom z Chin dwutysięczny samolot swej produkcji

30 listopada Boeing dostarczył przewoźnikom z ChRL dwutysięczny samolot swej produkcji. Był to pasażerski 737 MAX z silnikami CFM International Leap-1B. Odebrały go Xiamen Airlines. Do przewoźników z ChRL – bezpośrednio lub poprzez dzierżawę – trafia co czwarty wyprodukowany przez Boeinga samolot komercyjny. Tempo dostaw szybko rośnie. Dostawa pierwszego tysiąca trwała ok. 40 lat, a drugiego już tylko 5. Zakupy samolotów przez przewoźników z ChRL są ważne dla gospodarki USA. Odebrany 30 listopada samolot to ósmy 737 MAX, który trafił do szybko rozwijających się, istniejących 34 lata, Xiamen Airlines. Łącznie eksploatują one ponad 200 samolotów Boeinga. To największy użytkownik samolotów amerykańskiego producenta w Chinach. W Chinach latają ponad 3 tysiące odrzutowych samolotów komercyjnych. Ponad połowa z nich to Boeingi. Amerykański koncern przewiduje, że flota ta podwoi się w ciągu 20 lat. Według prognozy Boeinga do 2038 chińscy przewoźnicy kupią 7690 samolotów wartych 1,2 bln USD. (Altair)

Komentarze