Aer Lingus powiększy flotę dalekiego zasięgu aby zwiększyć atlantycką ekspansję

Irlandzkie linie Aer Lingus, członek Grupy IAG planują prawie podwojenie stanu swojej floty dalekiego zasięgu z 17 do 30 samolotów do lata 2023. Plany zakładają 11% roczny wzrost operacji północno- atlantyckich do 2023. Oferowanie miejsc wzrośnie z 2,8 mln do 4,7 mln, a częstotliwość rejsów wzrośnie o 70% do 196 północno-atlantyckich lotów tygodniowo. Blisko 63% zapowiadanego wzrostu nastąpi na dotychczasowych sprawdzonych trasach, pozostała część poprzez dodanie nowych par miast. Część nowych tras zostanie uruchomiona po wprowadzeniu do operacji pierwszych Airbusów A321LR. Aktualnie irlandzki Aer Lingus obsługują 13 destynacji w Ameryce Północnej, plany zakładają rozszerzenie tej liczby do 18 kierunków. Zapowiadany wzrost ma być wspierany poprzez dodanie trzech samolotów szerokokadłubowych i 10 wąskokadłubowych. Obecna flota dalekiego zasięgu Aer Lingus liczy cztery Boeingi 757 i 13 A330 (pięć A330-200 oraz osiem A330-300). W 2019 irlandzka linia otrzyma trzy Airbusy A321LR, kolejnych pięć w 2020, cztery w 2021, jeden w 2022, jeden w 2023 roku, w sumie 14 A321LR. W 2020 Aer Lingus wycofają cztery Boeingi 757, co utoruje drogę do dalszego rozwoju floty A330, która wzrośnie do 16 samolotów do 2023. W planowanym wzroście kluczową rolę odegra A321neo, który może operować przez Atlantyk do Dublina, a następnie na trasach europejskich. Aer Lingus od momentu przejęcia przez IAG w 2015 zwiększyły oferowanie o 33%, obniżyły koszty jednostkowe o 18% i podwoiły marżę operacyjną do 18%. Od 2015 przychody irlandzkiej linii wzrosły z 1,7 mld euro do 1,96 mld euro, a zysk operacyjny wzrósł z 124 mln euro do 317 mln euro. Prezes IAG powiedział, że linie Aer Lingus złożyły wniosek o przyłączenie do transatlantyckiego joint venture IAG (JV) między American Airlines, British Airways, Iberią i Finnair. Dokładna data zatwierdzenia przez organy regulacyjne jest niewiadoma, sugeruje się rok 2019. W razie dołączenia Aer Lingus do JV, ich partnerstwo z amerykańskim przewoźnikiem JetBlue Airways i Alaska Airlines będzie kontynuowane. (PRTL)

Komentarze