Wskaźnik wypadków w lotnictwie eksperymentalnym najniższy w historii

Jak podało Stowarzyszenie Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA), wskaźnik śmiertelnych wypadków w segmencie amatorsko budowanych statków powietrznych zmniejszył się w zeszłym roku do najniższego poziomu w historii. Coroczne badanie aktywności przeprowadzone przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) wskazuje, że szacowana liczba godzin lotu samolotów eksperymentalnych wzrosła z 890 tys. godzin w 2016 r. do 950 tys. rok temu. Jednocześnie liczba wypadków śmiertelnych spadła z 32 do 26, co obniżyło ten współczynnik z 3,6 na 100 tys. godzin lotu do 2,63. „Statystyki te pokazują, że dla naszej społeczności wzrost i bezpieczeństwo nie wykluczają się wzajemnie", powiedział w komunikacie prasowym Sean Elliott, wiceprezes EAA ds. Bezpieczeństwa. Chociaż postęp jest znakomity, Elliott podkreśla, że jego celem jest dalsza poprawa wskaźników. "Nie możemy pozwolić sobie na samozadowolenie. EAA będzie nadal bardzo zaangażowana w inicjatywy i programy mające na celu nieprzerwane zwiększanie bezpieczeństwa lotniczego, dodał". Strona główna » Wskaźnik wypadków w lotnictwie eksperymentalnym najniższy w historii 10/10/2018 17:24 Wskaźnik wypadków w lotnictwie eksperymentalnym najniższy w historii AVweb Świat gospodarka samoloty bezpieczeństwo lotniska mikroloty śmigłowce wiatrakowiec lotnie Amatoesko zbudowany samolot, fot. aviationadvertiser.com.au Jak podało Stowarzyszenie Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA), wskaźnik śmiertelnych wypadków w segmencie amatorsko budowanych statków powietrznych zmniejszył się w zeszłym roku do najniższego poziomu w historii. Coroczne badanie aktywności przeprowadzone przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) wskazuje, że szacowana liczba godzin lotu samolotów eksperymentalnych wzrosła z 890 tys. godzin w 2016 r. do 950 tys. rok temu. Jednocześnie liczba wypadków śmiertelnych spadła z 32 do 26, co obniżyło ten współczynnik z 3,6 na 100 tys. godzin lotu do 2,63. „Statystyki te pokazują, że dla naszej społeczności wzrost i bezpieczeństwo nie wykluczają się wzajemnie", powiedział w komunikacie prasowym Sean Elliott, wiceprezes EAA ds. Bezpieczeństwa. Chociaż postęp jest znakomity, Elliott podkreśla, że jego celem jest dalsza poprawa wskaźników. "Nie możemy pozwolić sobie na samozadowolenie. EAA będzie nadal bardzo zaangażowana w inicjatywy i programy mające na celu nieprzerwane zwiększanie bezpieczeństwa lotniczego, dodał". Źródło: AVweb

Komentarze