Grupa Lufthansa kupuje więcej samolotów krótko i średniodystansowych nowej generacji

Rada Nadzorcza Lufthansy zatwierdziła zakup 27 samolotów krótkiego i średniego zasięgu. Opcje zakupu 24 Airbusów A320neo i 3 A321neo zostaną zamienione na zamówienia stałe. W taki sposób niemiecki przewoźnik reaguje na pozytywny rozwój rynku i zysków, zapewniając sobie w ten sposób niezbędną wielkość floty w nadchodzących latach. Całkowita wartość zamówienia po cenach katalogowych wynosi około trzy miliardy USD. Transakcja zwiększa łączną liczbę zamówień na A320neo i A321neo do 149 samolotów dla całej Grupy Lufthansy, 13 z nich jest już eksploatowanych przez Lufthansę. A320neo i A321neo (skrót od "New Engine Option") mają zostać dostarczone w latach 2023 i 2024. Dziesięć z 27 nowych Airbusów jest przeznaczonych dla SWISS, pozostałe samoloty będą obsługiwane przez inne linie w ramach Grupy Lotniczej. Część z zamówionych samolotów zostanie wyposażona w silniki Pratt & Whitney (PW1100G), pozostałe w silniki LEAP-1A firmy CFM International. Oznacza to, że oba typy silników będą nadal dostępne dla grupy Lufthansa w mniej więcej równych proporcjach. Innowacyjne technologie silników opracowane przez Pratt & Whitney i CFM International a także aerodynamiczne końcówki skrzydeł (sharklety), w które wyposażone są samoloty pozwalają na znaczne zmniejszenie zużycie paliwa nawet o 20% na oferowany fotelo-kilometr. Podobnie jak inne samoloty Lufthansy z rodziny A320, samoloty A320neo i A321neo są seryjnie wyposażone w urządzenia redukujące hałas. Źródło: Lufthansa Group

Komentarze