2000 godzin w powietrzu na samolocie F-16

Płk dypl. pil. Ireneusz Nowak w dniu 08.10.2018r. przekroczył 2000 godzin w powietrzu na samolocie F-16. Dowódca 2. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego w Łasku związał się z lotnictwem wojskowym w wieku 15 lat rozpoczynając naukę w Liceum Lotniczym w Dęblinie. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie (1995) na kierunku pilot samolotów naddźwiękowych. Ukończył studia dowódczo-sztabowe (2002) oraz studia podyplomowe (2009) na Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Zawodową służbę wojskową pełnił kolejno w 11. Pułku Lotnictwa Myśliwskiego we Wrocławiu, 3. Korpusie Obrony Powietrznej we Wrocławiu, 10. eskadrze lotnictwa taktycznego i 32. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Łasku oraz w Dowództwie Sił Powietrznych i Dowództwie Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych w Warszawie. W swojej karierze przeszedł przez wszystkie możliwe stanowiska w jednostce lotniczej, rozpoczynając od etatu pilota poprzez dowódcę klucza, szefa szkolenia eskadry, szefa sztabu eskadry dowódcę eskadry, dowódcę grupy działań lotniczych, szefa oddziału lotnictwa taktycznego i dowódcę bazy. Od roku 2004 aktywnie uczestniczył w programie Peace Sky – wdrożenia do służby samolotów F-16 poprzez udział w pracach koncepcyjnych oraz współorganizując i uczestnicząc w pierwszych ćwiczeniach komponentów międzynarodowych w Łasku – „Sentry White Falcon” z udziałem amerykańskich F-16 oraz „Poland Hawk” z udziałem brytyjskich BAE HAWK. W latach 2005 – 2007 skierowany na szkolenie lotnicze do USA wykonywał loty na samolotach T-38C Talon oraz F-16. Nalot życiowy na wojskowych samolotach odrzutowych płk Nowaka wynosi 2600 godzin z tego 2000 na samolocie F-16. Pilotował takie samoloty, jak TS-11 Iskra, MiG-21 MF/UM, BAE Hawk, T-38C Talon, F-16 Block 42, F-16 Block 52+. Szef Sekcji Wychowawczej 2. SLT Źródło: 2 Skrzydło Lotnictwa Taktycznego

Komentarze