MTU Aero Engines Polska ponownie rozbudowuje nowoczesny zakład w Dolinie Lotniczej

MTU Aero Engines, wiodący niemiecki producent silników lotniczych, ponownie rozbudowuje zakład w Tajęcinie z przeznaczeniem pod obszar produkcji, montażu i logistyki. Plan rozbudowy zakłada zwiększenie powierzchni istniejącego zakładu MTU Aero Engines Polska o kolejnych 11 400 metrów kwadratowych, a prace budowlane mają ruszyć we wrześniu 2018 r. W związku z rozbudową przewidywane jest także zwiększenie liczby pracowników, z blisko 800 zatrudnionych obecnie do ponad 1000 osób w 2020 roku. Oznacza to aż 25 procentowy wzrost zatrudnienia, głównie w obszarach produkcyjnych, w których Spółka stosuje najnowsze technologie. Decyzja o rozbudowie związana jest z dynamicznym rozwojem technologii przyrostowej oraz zwiększeniem wielkości produkcji całej Grupy MTU. W rozbudowanym zakładzie planuje się m.in. znaczny wzrost produkcji podzespołów do najnowocześniejszych silników GTF (Geared Turbofan) wchodzących na rynek. Przewidziano również dalszy rozwój współpracy z koncernem General Electric w zakresie montażu oraz produkcji podzespołów i modułów do najnowszej generacji silników odrzutowych napędzających samoloty typu Boeing 787 – Dreamliner/777X. Dotychczasowe nakłady inwestycyjne Grupy w zakład MTU w Polsce to ok. 100 mln EUR, natomiast plan na najbliższych pięć lat (2018-2022) przewiduje inwestycję w wysokości kolejnych ok. 80 mln EUR. Zgodnie z planem rozbudowana część zakładu, zostanie oddana do użytku przed końcem 2019 roku. Z nowej powierzchni zakładu (11 400 m kw.), 7 500 m kw. zostanie przeznaczonych pod produkcję, natomiast pozostałe 3 900 m kw. dedykowanych będzie pod inne obszary niezbędne do jej wsparcia. Po zakończeniu inwestycji, całkowita powierzchnia zakładu MTU Aero Engines w Tajęcinie będzie wynosiła 38 500 metrów kwadratowych. W nowej części zakładu zlokalizowana zostanie przede wszystkim działalność oparta na najnowocześniejszych technologiach, w tym technologii przyrostowej (drukowanie 3D), a także działania związane z rozwojem produkcji, do realizacji której, nowo utworzona powierzchnia jest niezbędna. Rozbudowa zakładu w Tajęcinie, podobnie jak niedawna inwestycja w nowy wydział produkcji komponentów typu BLISK (bladed disk) w Monachium czy centrum logistyczne w Hanowerze, jest częścią strategii Grupy MTU w zakresie inwestycji i rozwoju produkcji. „Decyzja o drugiej, w ciągu zaledwie 3 lat, rozbudowie zakładu MTU Aero Engines Polska, jest wyraźnym potwierdzeniem dynamicznego rozwoju Spółki. Na przestrzeni działalności firmy, zdobyliśmy doświadczenie i zaawansowaną wiedzę, które są kluczowe w branży tak wymagającej, jaką jest przemysł lotniczy. Jesteśmy dumni z decyzji o poszerzeniu portfolio naszego zakładu o technologię przyrostową. Pozwoli nam to zarówno na realizację projektów, jak i zatrudnienie liczniejszej kadry w naszej wysoko zaawansowanej oraz skoncentrowanej na dostarczeniu najwyższej jakości produktów organizacji.” — mówi Krzysztof Zuzak, Dyrektor Zakładu MTU Aero Engines Polska. Rozbudowa zakładu wiąże się z utworzeniem atrakcyjnych oraz nowoczesnych miejsc pracy, związanych z obsługą zaawansowanych technologii produkcyjnych w branży lotniczej. Planowany poziom zatrudnienia w MTU Aero Engines Polska ma sięgnąć ponad 1000 osób w roku 2020. Spółka MTU Aero Engines Polska rozpocząła produkcję podzespołów do silników lotniczych w kwietniu 2009 roku. W ciągu pięciu lat poziom zatrudnienia w zakładzie wzrósł z 200 do 500 wykwalifikowanych specjalistów. Dziś, niemal 10 lat od rozpoczęcia działalności, liczy niemal 800 pracowników. Filia MTU w Dolinie Lotniczej skupia się obecnie na działalności rozwojowej i produkcyjnej, w tym na produkcji podzespołów, montażu modułów oraz naprawie części. Zakres działalności Zakładu w Tajęcinie obejmuje także zarządzanie częściami do silnika V2500, w ramach zwiększonych w 2012r. przez MTU udziałów w programie. Do zadań MTU Aero Engines Polska należą: zakup i certyfikacja jakościowa części, prace konstrukcyjne oraz obsługa logistyczna. MTU Aero Engines Polska prowadzi prace badawczo-rozwojowe, a także produkuje podzespoły i łopatki do silników, które napędzają m.in. rodzinę samolotów Airbus A320, Airbus A380, Boeing 787 – Dreamliner/777X, a także do samolotów biznesowych typu Cessna czy Gulfstream oraz do turbiny gazowej serii LM6000. Zakład w Tajęcinie zajmuje się również montażem turbin niskiego ciśnienia do wyżej wymienionych samolotów oraz turbin najnowszej generacji silników GTF, a także montażem centralnej części turbin. MTU Aero Engines Polska specjalizuje się także w naprawach części silników lotniczych, w tym przewodów rurowych i elementów osprzętu zewnętrznego. Zakład jest częścią całego procesu, od rozwoju (projekty związane z aerodynamiką, wytrzymałością materiałów czy optymalizacją termiczną ) poprzez produkcję, aż do napraw. Zródło: MTU Aero Engines Polska Sp. z o.o

Komentarze