British Airways wprowadza bramki biometryczne na trzech lotniskach USA

British Airways wprowadza biometryczne bramki identyfikacyjne na trzy nowe lotniska w USA: w Nowym Jorku (JFK), Miami (MIA) i Orlando (MCO). "Biometryczne e-bramki", które od listopada 2017 r. były testowane na lotnisku w Los Angeles (LAX), wykorzystują technologię rozpoznawania twarzy, dzięki czemu proces odprawy przebiega znacznie szybciej niż tradycyjnie. Pasażerowie nadal muszą okazać dowód tożsamości i kartę pokładową, podczas przejścia przez ochronę na lotnisku. Ale zamiast używać tradycyjnego procesu wejścia na pokład, British Airways radykalnie skraca czas odprawy, wprowadzając nowe technologie. Dzięki bramkom biometrycznym w LAX, British Airways było w stanie wpuścić na pokład "ponad 400 klientów w ciągu zaledwie 22 minut", co według firmy stanowi mniej niż połowę normalnego czasu odprawy. British Airways wyjaśnia, że nowy proces na Międzynarodowym Lotnisku w Orlando jest już w toku. Dwie bramki biometryczne są na miejscu, skanując klientów podczas codziennego lotu z Orlando do Gatwick w Anglii. Firma twierdzi, że na tym połączeniu udaje jej się obsłużyć około 240 osób w zaledwie 10 minut. W Nowym Jorku i Miami British Airways przeprowadzają nieco inną próbę, w której bramki będą wykorzystywane do identyfikacji pasażerów przybywających z lotniska Heathrow. Oznacza to, że nie będzie już konieczne skanowanie ich dokumentów podróży czy pobieranie odcisków palców po wylądowaniu. Testy British Airways są tylko jednym z przykładów testów technologii biometrycznych prowadzonych w portach lotniczych na całym świecie. Dubaj pracuje nad wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy do obsługi punktów kontrolnych na swoim lotnisku międzynarodowym. Zintegrowane rozpoznawanie twarzy wprowadziła też w zeszłym roku Delta, natomiast JetBlue testował abordaż biometryczny na rejsach na Arubę. Zarówno Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego, jak i ochrona celna i graniczna integrują rozpoznawanie twarzy z punktami kontroli bezpieczeństwa, co niedawno wywołało krytykę Centrum prywatności i technologii Georgetown Law. Swoją bramkę biometryczną testowało też w ubiegłym roku lotnisko w Modlinie. Testy nowego urządzenia były możliwe dzięki współpracy z Wojskową Akademią Techniczną i Strażą Graniczną. (Rynek Lotniczy)

Komentarze