Norwegian chce wykorzystać samolot A321LR do obsługi transatlantyckich tras

W 2019 linie Norwegian zaczną otrzymywać dostawy pierwszych samolotów A321LR o wydłużonym zasięgu, które pozwolą przewoźnikowi na otwarcie połączeń między Europą i USA, które nie mieszczą się w zasięgu samolotów B737MAX 8. Dyrektor handlowy Norwegian prognozuje, że w siatce przewoźnika pojawi się więcej tras oferowanych przez A321LR między średniej wielkości portami w USA i europejskimi stolicami. Według przewoźnika możliwe są połączenia z Berlinem, Brukselą, Budapesztem i Pragą. Aktualnie, żadna z tych europejskich stolic nie jest częścią transatlantyckiej siatki połączeń Norwegian. Jednym z rynków rozważanych przez Norwegian dla A321LR jest Waszyngton DC. Każde z waszyngtońskich lotnisk, Waszyngton/Baltimore, czy Waszyngton/Dulles zainteresowane są zwiększeniem częstotliwości czego nie spełnią samoloty B737-MAX8 z powodu niedostatecznego zasięgu. Norwegian złożył zamówienia na 30 A321LR, z których dostawy pierwszych ośmiu samolotów spodziewane są w 2019. Przewoźnik zamówił również 58 A320neo. Swoje pierwsze transatlantyckie rejsy Norwegian uruchomił w czerwcu 2017, wporwadzając na trasy wąskokadłubowy B737-800, który zastąpił nowym B737- MAX8. Obecnie B737-8 Norwegian operują do amerykańskich portów Newburgh Stewart i Providence z europejskich lotnisk w Belfaście, Bergen, Cork, Dublinie, Edynburgu i Shannon. (PRTL.pl)

Komentarze