737 MAX 10 będzie najbardziej wydajnym i rentownym samolotem jednopokładowym

Program MAX zakończył konfigurację samolotu. Oznacza to, że inżynierowie mają teraz wszystkie wymagania projektowe dotyczące tego, jak będzie skonfigurowany największy jednopokładowy Boeing. Producent poinformował o szczegółach podczas Singapore Airshow. – Kroki, które podjęliśmy, aby osiągnąć ten punkt, gwarantują, że MAX 10 będzie najbardziej wydajnym i rentownym samolotem jednopokładowym, jaki kiedykolwiek widział rynek – powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu w Boeing Commercial Airplanes. – Ściśle współpracujemy z naszymi klientami linii lotniczych, aby zapewnić korzyści w zakresie wydajności, które obiecaliśmy – dodał przy tym. 737 MAX 10, który będzie miał przedłużony kadłub, jest o 1,68 metra dłuższy niż 737 MAX 9 i przechodzi teraz do fazy projektowania szczegółowego przed rozpoczęciem produkcji. Samolot będzie przewoził do 230 pasażerów, zapewniając o 5 procent niższe koszty podróży i o 5 procent niższe koszty związane z ceną biletu w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie w porównaniu do konkurencji. Model miał ma premierę podczas Paris Air Show w 2017 roku. Samolot ma teraz ponad 416 zamówień i zobowiązań do zakupu od 18 klientów na całym świecie. Dostawy zaplanowano na rok 2020. MAX 10 wkrótce dołączą do reszty rodziny 737 MAX. Pierwszy MAX 7 wytoczył się z hangaru lakierni na początku tego tygodnia i wkrótce rozpocznie testy w locie. MAX 8 działa natomiast od roku 2017, przewożąc już ponad 1,8 miliona pasażerów. A pierwszy MAX 9 ma zostać dostarczony w najbliższych tygodniach. Rodzina 737 MAX została zaprojektowana tak, aby oferować klientom wyjątkową wydajność, przy niższych kosztach w przeliczeniu na pasażera i rozszerzonej ofercie, która otworzy nowe miejsca na rynku jednopokładowych samolotów. 737 MAX zawiera najnowsze międzynarodowe silniki CFM LEAP-1B, winglety Advanced Technology, wnętrze "Boeing Sky Interior", duże wyświetlacze pokładowe i inne funkcje zapewniające najwyższą wydajność, niezawodność i komfort pasażerów. (Rynek Lotniczy)

Komentarze