Nowa awionika dla samolotów Piper M350 i M500

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) przyznała Uzupełniające Certyfikaty Typu (STC) dla samolotów Piper M350 i M500 wyposażonych w awionikę Garmin G1000 NXi. Dzięki temu producent może zaoferować ją do zabudowania we wcześniejszych modelach, na bazie których opracowano w/w samoloty. M350 powstała jako wersja rozwojowa modeli Matrix i Mirage. Obecnie używanych jest ok. 1000 samolotów tego typu. Natomiast protoplastą M500 był Meridian. Aktualnie na świecie lata ok. 700 samolotów tego modelu (Piper ujawnia nowe samoloty, 2015-04-14). Garmin G1000 NXi to następca popularnego zestawu G1000. Nowoczesne procesory G1000 NXi pozwalają na szybsze wgrywanie map i płynniejsze poruszanie się po wyświetlaczu. System uruchamia się szybciej i ma współczesne animacje, nowoczesną stylistykę, podświetlenie LED , dające lepszą jasność i przejrzystość wyświetlacza, niskie zużycie energii i możliwość przyciemnienia. Łączność bezprzewodowa w Connext daje więcej możliwości w zakresie funkcjonowania systemu G1000 NXi. W opcji możliwy jest Flight Stream 510, umożliwiający współpracę z serwerem Database Concierge, który pozwala na bezprzewodowy transfer danych z urządzenia mobilnego z zainstalowaną aplikacją Garmin Pilot do systemu G1000 NXi, dzięki czemu użytkownik uzyskuje dostęp do planu lotu, informacje dotyczące pogody, ruchu lotniczego i GPS. Ponadto aplikacja zsynchronizowana jest z zegarkami lotniczymi Garmina – D2™ Bravo i D2 Bravo Titanium. Dzięki wskazówkom zawartym w mapach podejścia, zintegrowanych z G1000 NXi, piloci otrzymują wsparcie podczas lotów IFR na podstawie ścieżki schodzenia. Nakładka map geograficznych wyświetlana jest na wskaźniku sytuacji w poziomie, zintegrowanym z wyświetlaczem NEXRAD, FIS-B (Flight Information System-Broadcast), radarem pogodowym, radarami lotniskowymi, czy mapą ruchu lotniczego. Dotychczas Piper oferował awionikę G1000 NXi dla samolotów Archer i Seminole. W 4. kw. 2018 mają rozpocząć się dostawy analogicznie wyposażonych samolotów Seneca V. (Altair)

Komentarze