Linie lotnicze TAP podpisały kontrakt na długoterminowy leasing Airbusów

Portugalskie linie lotnicze TAP podpisały kontrakt na długoterminowy leasing czterech niewyprodukowanych jeszcze Airbusów A330-900neo i jednego Airbusa A320neo. A330-900neo ma być wyposażony w silniki Rolls-Royce 7000s, natomiast A320neo poleci z silnikami CFM Leap1A. – TAP jest w trakcie bardzo dużej wymiany floty. Wymiana starszych samolotów pozwoli nam obniżyć koszty działalności, podnieść jakość usług, a także rozwijać siatkę połączeń – powiedział Fernando Pinto, prezes zarządu TAP Portugal. TAP Portugal będzie pierwszym użytkownikiem samolotów A330-900neo. Zakupione w końcu 2015 roku 14 maszyn ma zacząć docierać do Portugalii w połowie 2018 roku, zgodnie z nowym harmonogramem dostaw. Później (pomiędzy czwartym kwartałem 2018 i trzecim 2019) dołączą do nich cztery samoloty, na których leasing właśnie się zdecydowano. Docelowo wszystkie maszyny szerokadłubowe do obsługi lotów długodystansowych mają być właśnie tego typu. Oprócz A330neo do floty TAP dołączać będą kolejne Airbusy. Będzie to 15 sztuk A320neo (ten leasingowany będzie 16) i 24 A321neo. Na razie żaden z tych samolotów nie dotarł jeszcze do zamawiającego. Obecnie TAP posiada 66 samolotów (nie licząc 20 samolotów latających pod szyldem TAP Regional). Wszystkie one zostały wyprodukowane w Tuluzie. Linia obsługuje także połączenie Warszawa – Lizbona. Obecnie, po sprzedaży państwowych akcji, znajduje się w rękach prywatnych. W 2016 roku zarobiła 34 miliony euro. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze